onderdeel van de
Adoptie Trefpuntwebsite
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
De
activerings e-mail
gemist?
09 september 2010, 12.04.46 uur
8211
aantal berichten in
957
topics door
301
Geregistreerde leden
Laatste lid:
hopkinsruth
Forum Adoptie Trefpunt
|
ARCHIEF
|
Overkoepelende ver. voor/door geadopteerden
|
Opzet NVvG (Nederlandse Vereniging van Geadopteerden)
0 Geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
« vorige
volgende »
Pagina's:
1
...
7
8
9
10
[
11
]
Auteur
Topic: Opzet NVvG (Nederlandse Vereniging van Geadopteerden) (gelezen 32027 keer)
hjns25
trefpuntzekerlid
Geslacht:
Re: Opzet NVvG (Nederlandse Vereniging van Geadopteerden)
«
Antwoord #150 Gepost op:
16 juli 2007, 09.39.13 uur »
Hi allemaal,
Even in aanvulling op het bericht van Nathan:
Ook al weet ik dat er nu mensen zijn die zich buitengesloten voelen, het is echt niet onze bedoeling om geadopteerden buiten te sluiten! Het opzetten van een goede basis is nu eenmaal een proces wat tijd kost. Binnen het S.I.G. zijn we bijna klaar om publiekelijk ons bestaan, visie, missie, en doelstellingen bekend te maken. Een en ander moet nog wel worden geregeld, en daar hebben we nog een paar maanden voor nodig. Dus, er volgt een publieke bekendmaking nog voor het einde van dit jaar!
Voor een nieuw samenwerkingsverban
d - welke kan bestaan uit verschillende verenigingen (met dus een grote achterban!) - en die serieus wordt genomen (belangrijk!) door de verschillende partijen in het Adoptie-veld - denk ik dat we een heel eind op de goede weg zijn, en dat we al heel snel zijn gegaan. Heb dus nog even geduld, en na de zomer volgt een inhoudelijke update over het S.I.G.. Het zal dan ook duidelijk worden hoe we willen samenwerken met de binnenlands geadopteerden, want we nemen iedereen serieus.
We wensen jullie een fijne zomer toe!
Groetjes,
mede namens het S.I.G.
Henk Johan
S.I.G.- secretaris
Willem-Jan
Gast
«
Antwoord #151 Gepost op:
16 juli 2007, 11.14.45 uur »
Citaat van: hjns25 op 16 juli 2007, 09.39.13 uur
Het zal dan ook duidelijk worden hoe we willen samenwerken met de binnenlands geadopteerden, want we nemen iedereen serieus.
mede namens het S.I.G.
Henk Johan
S.I.G.- secretaris
hoezo samenwerken met binnenl geadopteerden? waarom kunnen die niet automaties bij de SIG? dat begrijp ik niet.
hjns25
trefpuntzekerlid
Geslacht:
Opzet Samenwerkingsverband (Inter)landelijk Geadopteerden
«
Antwoord #152 Gepost op:
16 juli 2007, 11.44.43 uur »
Hi Willem-Jan,
Het S.I.G. staat voor "Samenwerkingsverban
d (Inter)landelijk Geadopteerden". We willen dus met iedereen samenwerken, en dus ook met binnenlands geadopteerden. Nadere informatie volgt na de zomer.
groetjes,
Henk Johan
Nathan
trefpuntzekerlid
Geslacht:
«
Antwoord #153 Gepost op:
16 juli 2007, 12.29.53 uur »
Hoi Henk Johan,
Je schrijft:
"Het zal dan ook duidelijk worden hoe we willen samenwerken met de binnenlands geadopteerden, want we nemen iedereen serieus."
Maar om iedereen serieus te nemen, is het dan niet noodzakelijk om de groep binnenlands geadopteerden te betrekken bij de oprichting?
Ik kan begrijpen dat je bij de oprichting van het samenwerkingsverban
d niet teveel partijen tegelijk wilt betrekken, om de overlegstructuur simpel te houden. Maar om de binnenlands geadopteerden te betrekken en het huidige systeem van overleg niet al te veel te verstoren heb ik wel idee:
De binnenlands geadopteerden vormen een commissie die na gaat denken over het opzetten van een eigen afdeling binnen het samenwerkingsverban
d. Deze commissie benoemd iemand uit hun midden tot vertegenwoordiger en deze vertegenwoordiger vertegenwoordigt de binnenlands geadopteerden binnen het samenwerkingsverban
d. Deze vertegenwoordiger vormt het communicatiekanaal tussen SIG en binnenlands geadopteerden.
Omdat de oprichting van het SIG in een vergevorderd stadium is, bouwt de commissie in eerste instantie tamelijk zelfstandig aan de organisatie van de afdeling, binnen de kaders van het SIG. Dit geeft de SIG oprichters de gelegenheid om de oprichting af te ronden en na oprichting wordt de afdeling van binnenlands geadopteerden toegevoegd.
Groeten,
Nathan
Ver voorbij de ideeën over goed en fout is een plek. Ik ontmoet je daar.
- Rumi -
june
trefpuntwetendlid
Geslacht:
«
Antwoord #154 Gepost op:
16 juli 2007, 13.45.07 uur »
Citaat
Henk Johan:
..Ook al weet ik dat er nu mensen zijn die zich buitengesloten voelen..
Graag even teruglezen:
Citaat
June:
..wij ‘ervaren’ het niet als een buitensluiten. We ‘constateren’ hier twee zaken: 1. het betreft een samenwerkingsverban
d in oprichting voor interlandelijk geadopteerden en 2. het ontbreekt aan transparantie van de informatie in dit stadium..
Citaat
Inez; Samenwerkingsverban
d Interlandelijk Geadopteerden d.d. 23.05.07
..Wij realiseren ons terdege dat niet alle interlandelijk geadopteerden zich aangesproken voelen door de verenigingen, vandaar dat wij erg blij zijn met Henk Johan die de ongeorganiseerden vertegenwoordigd. Hierdoor is ook hun stem vertegenwoordigd en zij kunnen zich binnenkort melden bij Henk Johan om mee te praten..
Vertegenwoordigt Henk Johan álle ongeorganiseerde geadopteerden of de ongeorganiseerd interlandelijke geadopteerden?
Citaat
Henk Johan:
Het S.I.G. staat voor "Samenwerkingsverban
d (Inter)landelijk Geadopteerden". We willen dus met iedereen samenwerken, en dus ook met binnenlands geadopteerden. Nadere informatie volgt na de zomer.
Dan roept de naam blijkbaar ook misverstanden op. Inmiddels zijn er haakjes toegevoegd aan het woord ‘interlandelijk’: (inter)landelijk. Mogelijk is dit vanaf het eerste moment zo bedoeld, maar dit is mij dan ontgaan. Mocht met het woord ‘(inter)landelijk’
alle
geadopteerden worden bedoeld, landelijk en interlandelijk, dan beperkt m.i. de naam de inhoud.
hjns25
trefpuntzekerlid
Geslacht:
«
Antwoord #155 Gepost op:
16 juli 2007, 14.57.46 uur »
Hi allemaal,
Ik denk inderdaad dat het een goed idee is als de binnenlands geadopteerden zich verenigen, maar daar is helemaal geen S.I.G. voor nodig. June, is dit iets wat jou aanspreekt? Misschien kunnen jij en Triangle een voortrekkersrol spelen binnen de groep binnenlands geadopteerden?
Overigens zal ik het idee van Nathan voorleggen binnen het S.I.G. Verwacht pas na de zomer een inhoudelijk antwoord. In de tussentijd kunnen binnenlands geadopteerden misschien nadenken wat voor hen de belangrijkste punten zijn. Ik heb daar geen ervaring mee, maar ik ben wel benieuwd wat de groep binnenlands geadopteerden graag wil en wat voor hen belangrijk is. Misschien dat jullie daar op het forum al iets over willen schrijven?
groetjes,
Henk Johan
na
Gast
«
Antwoord #156 Gepost op:
20 juli 2007, 15.07.38 uur »
Hallo!
Met stijgende irritatie lees ik het gedoe over wie er wel of niet mee mag doen met de nieuw op te richten adoptieklup.
Richten op overeenkomsten en gedeelde doelstellingen,zorg dragen voor een zo breed mogelijke (=krachtige) samenwerking,
is noodzakelijk als de vereniging i.o. serieus genomen wil worden .
Binnen- of buiten Nederland geadopteerd, verenigen doe je samen.
Voor diegenen die nog wat last hebben van culturele blinde vlekjes; wist je dat er ook Nederlands geadopteerden bestaan met buitenlandse bio ouder/s.
Zou het soms nu al tijd zijn voor de eerste splinter vereniging?
Lang leve de hollandsche verzuiling.
En succes met de oprichting.
veronica
Gast
«
Antwoord #157 Gepost op:
18 juli 2009, 10.37.45 uur »
hola gentes de colombia , eventjes snel en slorig gelezen ,mijn ogen zagen veel heen en weer woorden van soor verwijtende sfeertje moet dat nou ,, alllllemaal,,, maar wilde reageren op een vande eerste brief , vind jammer dat geadopteerde kindere weinig te zeggen hebben , 2 dat het vaak over adoptie ouders gaan hulp instanties / verrlening envrt. 3 in mijn geval dat de druk wel hoog lag dat adoptie ouders zo goed waren liefdevol mensen,, tja en mijn mening was niks waard. 4 dat er in vroege staduim geen controle uitgevoerd worden in adoptie zinnen, erg slecht teken.5 toekomst geadopteerde met extra kosten komen te zitten reis ticket al gerompen slomp van aktes copien cedula contresena paspoort colombiana ,,,, veel veel gedoe , waar ik niet om gevraagt heb , vind dat dit bij de adotie procedure hoort kind adopteren geen stress en ons in de kosten jagen dit hoort kostenloos te zijn en volledig door adoptie ouders betaald worden ,, want colombia is echt het prachtig land het eten smaakt naar veel en veel meer , de mensen zijn vol geduld en met zoveel echt oprechte liefde, alleen de armmoede is in zwaar triest , verdriet pijn in me hart ,,ben benieuwd wat jullie hiervan vinden , mia disculpa como yo escribi un poco malo o bruto manera ,, pero es mia colombiana de sauve corazon y ella decir verdad y no mentirosos chaaaaaaooooooooooo
oooooooooooo pica de colombianan
Pagina's:
1
...
7
8
9
10
[
11
]
« vorige