Forum Adoptie Trefpunt
onderdeel van de Adoptie Trefpuntwebsite
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?
09 september 2010, 11.51.23 uur
8211 aantal berichten in 957 topics door 302 Geregistreerde leden
Laatste lid: Christopherza
Startpagina Help Zoek Inloggen Registreren
Forum Adoptie Trefpunt  |  SPECIALS  |  Belgisch Trefpunt  |  Adoptie uit NEPAL 0 Geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Omlaag Antwoord Print
Auteur Topic: Adoptie uit NEPAL  (gelezen 6766 keer)
vally
Gast
« Gepost op: 02 februari 2006, 00.02.49 uur »
Antwoord met citaat

01-12-2003, 19:14:04

Hoi,

Ik ben een alleenstaande weduwe van bijna 34 en kinderloos. Ik ben begonnen met het verkrijgen van de beginseltoestemming . Ik weet dat dit een tijd kan duren.

Mijn vraag is of er mensen in België ervaring hebben met adoptie uit Nepal. Ik heb al begrepen dat geen enkel adoptiebureau samenwerkt met Nepal dus had ik graag mensen ontmoet die mij wat meer kunnen vertellen over de te volgen procedure.

Ik kijk met spanning uit naar jullie reacties  Smiley

Vally
Magdalena
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 02 februari 2006, 00.03.44 uur »
Antwoord met citaat

09-12-2003, 20:06:46

Vally,

wij hebben vorig jaar zelfstandig een zoontje geadopteerd vanuit Nepal. Indien je vragen habt, zal ik proberen deze te beantwoorden.
Groetjes,

Magdalena
Raf De Houwer
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 02 februari 2006, 00.04.50 uur »
Antwoord met citaat

21-06-2004, 10:22:57

Geachte Vally en Magdalena,

Wij overwegen ook een adoptie van een kind uit Nepal.
Graag u gegevens zodat wij kunnen contact leggen.

Mvg
Raf en Patricia
vally
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 02 februari 2006, 00.05.45 uur »
Antwoord met citaat

21-06-2004, 12:23:55

Hoikes,

Ik ga jullie niet verder kunnen helpen, want ik ben alleenstaande en de wet in Nepal laat alleenstaanden pas toe te adopteren als ze 40 jaar zijn. Ik ben nu bezig met een ander land en ben al heel ver gevorderd.

All the best !
Saskia
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 21 februari 2007, 09.30.07 uur »
Antwoord met citaat

Is er hier nog steeds iemand bezig met adoptie uit Nepal???
mijn e-mail is adoptiemail@gmail.com

we wachten nog om aan onze cursus te beginnen maar willen ons nu al informeren over zelfstandige adoptie
Rita
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 14 maart 2008, 16.43.02 uur »
Antwoord met citaat

Hallo Saskia,

Zelf heb ik net een geschiktheidsvonnis en heb ik even bij VCA / K&G geïnformeerd of er zelfstandige kanalen gekend zijn voor adoptie in Nepal. Antwoord was zoals gewoonlijk heel kort en teleurstellend (dat zal je nog wel ondervinden eens het zover is vermoed ik). Geen kanalen gekend, en als die gekend zijn worden die owv privacy redenen niet bekendgemaakt (alsof er namen van de adoptieouders moeten doorgegeven worden?). Ik wou ook enkel de contactgegevens van mogelijke weeshuizen in Nepal, maar die heb ik dus niet gekregen.

WEL weet ik dat Horizon in Gent www.horizon-adoptie.be ondertussen enkele proefdossiers heeft opgestart in Nepal via weeshuis Nepal Children's Organization. http://www.nconepal.org/front/index.php - volgens K&G willen die niet met zelfstandige kandidaat-adoptanten samenwerken. Ik heb rechtstreeks een mail gestuurd naar Nepal Children's organization zonder antwoord. Op hun site kan je ook de voorwaarden lezen qua leeftijd van de KA etc. Is mogelijk voor singles!
Dit kanaal werd dus goedgekeurd door de Vlaamse Centrale Dienst voor Adoptie, maar er zijn nog geen kindjes toegewezen. Dit kan nog een tijd aanslepen en ik denk niet dat ze voorlopig nieuwe dossiers aanvaarden. Het is wel hoopgevend in de zin dat er indien alles goed loopt, binnenkort vanuit Nepal kan geadopteerd worden hebben via Horizon. Kostprijs ong €15.000. De vertraging zou te maken hebben met de politieke turmoil daar op dit moment.

Mocht iemand ondertussen hierover meer nieuws hebben, please feel free to drop me a mail. Nepal is mijn voorkeurland...

Groetjes, succes aan alle toekomstige ouders!!

Rita
Wendy C.
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 02 april 2008, 14.17.20 uur »
Antwoord met citaat

Hoi Rita,

Het kanaal werd helaas nog niet goedgekeurd door de Vlaamse Centrale Dienst voor Adoptie. Ze hebben al wel een positief vooruitzicht. Wij staan al sinds april vorig jaar op de wachtlijst bij horizon om te adopteren uit Nepal maar we moeten wachten totdat de proefdossiers terugkomen vanuit Nepal en dan pas kan het kanaal goedgekeurd worden en geopend om andere dossiers op te sturen. Ik hoop dat het na de verkiezingen in april het inderdaad vooruitgaat en dat de dossiers eindelijk behandeld worden die er nu zijn.

Groetjes
Wendy
Suzy
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 10 augustus 2008, 10.06.56 uur »
Antwoord met citaat

Hoi Wendy,

ik lees dat jij al geruime tijd op de wachtlijst staat voor een adoptie uit Nepal. Ik wil je niet teleurstellen, maar voorlopig is er nog géén verandering in zicht. Wij zijn 1 van de proefdossiers voor Nepal en vorige week kregen wij te horen dat de kindvoorstellen nog maar eens uitgesteld zijn. Ditmaal tot eind augustus. Eind juni werd gezegd dat wij in juli een kindvoorstel zouden krijgen. Ik begin zo stilaan te wanhopen... Jullie kunnen ons verhaal volgen via: www.kindje_uit_nepa l.be

Groetjes,
Suzy
Inge
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 08 december 2009, 18.36.43 uur »
Antwoord met citaat

hallo
heeft iemand nieuws over de mogelijkheid tot zelfstandige adoptie in nepal?
ik ben single en heb gezien dat er vorig jaar wat discussie rond dit thema bestond,
kunnen jullie me helpen?
bedankt
Inge
mariette
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 12 januari 2010, 19.51.12 uur »
Antwoord met citaat

Hi,

Kan iemand me helpen die zelfstandig een kindje uit Nepal heeft geadopteerd. Ik ben momenteel bezig om zelfstandig een kindje uit Nepal te adopteren en alle tips zijn welkom.

Ik hoop op positieve reacties.

Alvast super bedankt,
Esther
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 16 januari 2010, 22.53.39 uur »
Antwoord met citaat

Hoi Mariette,

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen mbt zelfstandig adopteren uit Nepal. Via welke kanalen loopt dit?
En zeker niet onbelangrijk: woon je in Belgie of in Nederland?
Hoop van je te horen!

gr Esther
Pagina's: [1] Omhoog Antwoord Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

Sponsoradvertentie